Videre til indhold | Videre til menunavigation

Navigation

Personal tools
Få rådgivning
Du er her: Forside Få rådgivning Info om skriftlig rådgivning

Handlinger tilknyttet webside

Info om skriftlig rådgivning

Herunder finder du relevante informationer, hvis du ønsker at skrive til DUKH

Som alternativ til at ringe har du også mulighed for at skrive til DUKH. Vores telefoner er åbne i dagstimerne, men du kan skrive til os døgnet rundt. I DUKH har vi naturligvis en mail-adresse, men vi ser helst, at du anvender denne formular, når du ønsker rådgivning. Formularen sikrer, at vi får de oplysninger, som vi har brug for, samt at dine personfølsomme data bliver beskyttet, når de sendes til DUKH.  

Herudover er der en række andre ting, som vi vil bede dig være opmærksom på, når du skriver til os. Læs mere herunder.

Read All

Skriftligt eller telefonisk svar

Når du skriver til os via vores hjemmeside, så kan du bede om at blive ringet op eller få dit svar tilsendt per mail. Hvis du ønsker en opringning, angiv da hvilke tidspunkter indenfor vores telefontider, hvor det passer dig bedst at blive ringet op.

Skriftlig rådgivning = korte og enkle spørgsmål

Hvis du ønsker svar på skrift via mail, så overvej venligst, om din henvendelse eller dit spørgsmål egner sig skriftlig rådgivning. Hvis du ønsker vores bistand i en kompliceret sag, eller du har mange forskellige spørgsmål, så er det højst sandsynligt bedre, hvis du beder om at blive ringet op. Vi vil måske have brug for yderligere oplysninger, eller det kan være forhold, som er nemmere at behandle i telefonen. 

Vi edb-registrerer dine oplysninger

Når du skriver til os, skal du være opmærksom på, at dine oplysninger bliver registreret i vores eget interne og lukkede system (vi udveksler IKKE oplysninger med andre parter uden din tilladelse) Ifølge persondataloven har du ret til aktindsigt i disse oplysninger samt at blive gjort bekendt med registreringen.

Svar via mail

Hvis du har bedt om at få svar via mail, vil du modtage en såkaldte pinkodebeskyttet mail, som du kan læse mere om her: sikker mail til DUKH. Ved en pinkodebeskyttet mail bliver der sendt en sms med en kode til din mobiltelefon. Husk derfor at angive dit mobilnr. og ikke dit fastnetnr. Det er nødvendigt, at du har en mobiltelefon, for at vi kan rådgive dig på denne måde

Du kan give tilladelse til, at vi offentliggør dit spørgsmål og svar

Mange af de spørgsmål, som vi får, er relevant for mange mennesker. Derfor har du mulighed for at give din tilladelse til, at vi offentliggør dit spørgsmål og svaret på vores hjemmeside. Dette sker naturligvis 100% anonymt, og vi forbeholder os ret til at redigere i dit spørgsmål.

Rådgivning om andre

Vær opmærksom på, at vi ligesom ved telefon-rådgivning behøver fuldmagt, hvis du ønsker specifikt rådgivning om en myndig person. (dvs. du kan godt få specifik rådgivning om dit barn). Men i andre tilfælde vil vi skulle bruge en fuldmagt, hvis du ønsker specifikt rådgivning. Fuldmagten kan vi få ved, at den pågældende person ringer eller skriver til os og giver tilladelser, eller hvis vedkommende udfylder og indsender vores fuldmagtserklæring.

Generel rådgivning
Hvis du derimod ønsker generel rådgivning om lov og regler, hvor vi ikke skal rådgive om en konkret sag, og hvor der ikke bliver registreret oplysninger om en konkret person, så kan vi godt rådgive dig uden fuldmagt. 

Du kan læse mere om rådgivning om myndige personer på denne side

Vi forbeholder os retten til at ringe dig op

Selvom du har bedt om skriftligt svar, så kan det være, at vi af forskellige årsager ikke har mulighed for at svare dig skriftligt. Derfor forbeholder os retten til at ringe dig op.

Sidst opdateret 30/07 2013.
Nyhedsmail fra DUKH