Videre til indhold | Videre til menunavigation

Navigation

Personal tools
Få rådgivning
Du er her: Forside Få rådgivning Info om telefonrådgivning

Handlinger tilknyttet webside

Info om telefonrådgivning

Herunder finder du relevant information, hvis du ønsker telefonisk rådgivning i DUKH

Herunder finder du yderligere informationer om, hvordan du får telefonisk rådgivning i DUKH. Klik på de enkelte overskrifter på de områder, som du ønsker yderligere information om. Du kan også klikke på "vis alle", hvis du ønsker alle informationer. Finder du ikke svar på dit spørgsmål her, er du velkommen til at sende en mail til mail@dukh.dk

Read All

Telefontider

  • Mandag: 9-15
  • Tirsdag: 9-15
  • Onsdag: 9-13 (kun åben for administrative henvendelser - ingen rådgivning denne dag)
  • Torsdag: 9-17 (obs - kontoret lukker kl. 15.00 denne dag)
  • Fredag: 9-15

Hvordan fungerer telefonrådgivning

  • Når du har ringet til DUKH, får du først kontakt med en af vores administrative medarbejder og ikke en rådgiver.
  • Den administrative medarbejder vil bede om en kort beskrivelse for at finde ud af, om din henvendelse falder under vores område og hvad præcis du ønsker rådgivning om.
  • Da vi i DUKH edb-registrerer oplysninger (i vores eget lukkede EDB-system - vi udveksler ikke oplysninger med andre instanser eller myndigheder), vil du blive gjort opmærksom på denne registrering.  
  • Hvis du ringer på vegne af en myndig person, er det nødvendig med en fuldmagt. Læs mere på denne side: Ringer du for en anden?
  • Samtalen afsluttes, og din sag bliver oprettet i vores system. Du får en indikation af, hvornår på dagen du kan forventet at blive ringet. Som udgangspunkt bliver du ringet op samme dag, som du kontakter DUKH. 
  • Herefter bliver du ringet op af rådgiveren.
  • I nogle tilgælde vil vores rådgiver ikke kunne give dig et svar med det samme. Her vil du få en fast tid til en ny rådgivning som regel af en anden rådgiver. (der dog via vores sagssystem vil være orienteret om din sag før næste opringning.

Hvad koster det

Rådgivning i DUKH er gratis. DUKH er en selvejende institution under Social- og Integrationsministeriet og finansieret af staten. (via finansloven)

Indsendelse af sagsakter?

Som udgangspunkt vil vi bede dig om ikke at indsende sagsakter, før du har talt med vores rådgiver. Rådgiveren vil i stedet under samtalen med dig vurdere, hvad og om det er relevant at indsende sagsakter.

Ha´ dem i stedet klar ved telefonen Er der sagsakter, afgørelser eller lignende, du gerne vil drøfte med konsulenten, vil det derimod være fint, at du selv har dem liggende ved telefonen, når du bliver ringet op.

Personligt fremmøde?

Langt størsteparten af vores rådgivninger giver vi på nettet eller via telefonen. Men du kan også godt få rådgivning personligt. Dog beder vi dig under alle omstændigheder at træffe telefonisk aftale om rådgivning. Vi vil som udgangspunkt aldrig have en ledig rådgiver, hvis du blot møder op. Men hvis du fortrækker et personligt møde, så er der også mulighed for det.

Ring på 76 30 19 30 og træf aftale herom.

Vi er "2. instans"

Som udgangspunkt giver vi ikke i DUKH generel vejledning om lovgivningen på handicapområdet. Her vil vi henvise dig til at søge rådgivning i din kommunen, som er forpligtiget til at vejlede om lov og regler. DUKH er et sted, som du henvender dig til, hvis der er problemer i din sag, eller hvis du er i tvivl om, hvorvidt kommunens afgørelse er korrekt. Men hvis du af den ene eller anden grund er afskåret fra at få generel vejledning i din kommunen, eller du er i tvivl  om kommunens vejledning, så kan du henvende dig til DUKH.

Sidst opdateret 25/09 2013.
Nyhedsmail fra DUKH