Videre til indhold | Videre til menunavigation

Navigation

Personal tools
Få rådgivning
Du er her: Forside Få rådgivning Længerevarende rådgivningsforløb

Handlinger tilknyttet webside

Længerevarende rådgivningsforløb

I de fleste tilfælde hjælper DUKH dig videre med en enkelt eller rådgivninger i telefonen eller via mail. Men nogle gange kan der være behov for, at vi følger din sag i længere tid.

I de fleste tilfælde hjælper DUKH dig videre med en enkelt eller to rådgivning i telefonen eller via mail. Men i nogle tilfælde kan det være, at vi vurderer, at der er behov for en længerevarende indsats - enten fordi der er retssikkerhedsmæssige problemer i din sag - eller fordi der er behov for at afklare, hvorvidt dette er tilfældet.

Her vil vi efter en konkret vurdering og samtykke fra dig tilbyde at undersøge sagen nærmere, herunder tage kontakt til din kommune.

Yderligere oplysninger

Læs mere herunder ved at klikke på de enkelte overskrifter herunder:

Read All

DUKH´s rolle i et rådgivningsforløb

Vores rolle i sådanne forløb er at være en uvildig part, der sikrer, at sagsbehandlingen er foregået i overensstemmelse med lovgivningen. Du kan læse mere om vores uvildighed og rolle på denne side. DUKH´s rolle.

Fokus på retssikkerhed

Vores fokus i sådanne forløb er på retssikkerhed - altså om sagen er blevet behandlet i overensstemmelse med loven, og om du har fået de ydelser, som du har krav på ifølge lovgivningen. Du kan læse mere om vores syn på retssikkerhed på denne side: DUKH og retssikkerhed. Vores udgangspunkt vil være at afklare, om der er retssikkerhedsmæssige problemer i sagen. Når dette ikke længere er tilfældet, så vil vi trække os ud igen. 

Sager med samarbejdsproblemer

Mange gange er DUKH inde i en sag, fordi der er samarbejdsproblemer mellem borgeren og myndigheden. Her er vores fokus som uvildig part at holde fokus på lovgivningen og medvirke til at forbedre samarbejdet mellem de to parter.

Møder i kommunen, hjemmebesøg mm.

I nogle længerevarende rådgivningsforløb giver konsulent sparring og rådgivning i telefonen. Men vi kan også deltage i møder mellem dig og kommunen og/eller komme på hjemmebesøg. Det afhænger af en konkret vurdering i det enkelte tilfælde.

Sidst opdateret 30/07 2013.
Nyhedsmail fra DUKH